onsdag 11 april 2012

Hmm...

 ...ja det är så jag känner!
Ett gammalt mycket fint skåp med fantastiske utskärningar, och jag skall måla det vitt.....!
Ja, jag ångrar inte mitt beslut, men skåpet är nog gjort för att inte målas! Om jag skulle fråga en gammal bonde från Lom, så skulle nog han INTE gilla mitt beslut.....



När jag köpte skåpet så sa han som sålde det att jag bara skulle putsa lite fint med ett sandpapper, för att få bort några fläckar..."För du skall väl inte måla det...?..."   Hmmm... Joooo...! Jag fick dra lite på svaret...
Han fortsatte med att säga "Om du omvänder dig...så använd sandpapper....
Och jag omvände mig aldrig...Det blir vitt!
 

Har börjat måla, måtte kvist lacka några ställen, så jag har bara målat där det inte fanns kvistar!
Fortsättning följer!


Ha en fortsatt fin kväll!
Kram Irene

1 kommentar: