fredag 26 mars 2010

En gungstol har flyttat in!

Jag har fått en gammal gungstol som gungar så där lagom.


Jag gillar inte när det gungar så långt bak att man tror man skall ramla bakåt. Man vet ju att man inte gör det, men känslan är inte trevlig!

Denna gungstolen kan man känna sig helt trygg i! Lagom trevligt gung!

Jag har tvättat den med målartvätt, och slipat bort all lös färg och den skall sedan få ett par strök med vit färg!
Sen så är det bara att komma på vad jag skall ha för dyna/pute i den! Vet att jag inte vill ha virkade mormorsruter, men något romantiskt rutigt eller prickigt får det kanske bli!

Återkommer när det är klart!

Ha en trevlig helg alla bloggare der ute i vår värld!

9 kommentarer:

  1. Så fin gyngestol! Har en drøm om en slik jeg jeg også...

    Ha en fortryllende helg!

    SvaraRadera
  2. Ååå,den er flott :o)
    Jeg har også en gyngestol stående under trappen som venter på maling, men den er ikke så fin som din. Likevel har den vært mormors, men noen har latt den stå ute i vær og vind, så jeg må male og pusse litt.

    Det blir superfint med en romantisk pute i stolen din.
    Ha ei flott helg:)

    SvaraRadera
  3. Ååå for en nydelig gyngestol du har fått deg! Er sikker på at du får pyntet denne opp til våren med flotte tepper og det hele:o) Gyngestol er kos det!
    Ha en flott påske.
    Klem fra Solveig

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med en gungstol! Vi har en men den får tyvärr inte plats inne... Tänkte att jag skulle ha den ute under tak i sommar. Tycker det är sååå mysigt att gunga i dem.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  5. For en koselig gyngestol du har fått deg!!!
    Ha en fin helg...og kos deg :o)

    SvaraRadera
  6. Rogivande är det att sitta i en sådan...och prickigt på dynan låter riktigt fräckt ;)

    SvaraRadera
  7. Jag hade en sådan där riktigt gammal vacker gungstol med jättelånga medar som min farmors morfar haft när hon var liten. Men den var jag tyvärr tvungen att göra mig av med. Den rymdes inte i lägenheten jag hade.

    Gunga försiktigt!

    Önskar dig en fin dag!

    Kram Caramel

    SvaraRadera
  8. Vad fin! Jag kommer ihåg min farmors när jag var liten. Den var så där läskig så man trodde den skulle tippa.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  9. Utrolig fin gyngestol!
    Jeg ville gått for prikker tror jeg...eller lin med litt blonde på?
    Jeg må få tatt en telefon snart.....savner deg

    Lene

    SvaraRadera