fredag 5 mars 2010

Guld för mej/skräp för andra!

Ja, det är sååå sant!
Detta som visas under skulle få avsluta sitt liv på tippen .....
Oj oj oj bra att jag hann rädda guldet!

Vågen är rostig, men du sååå charmig! Den saknar en vågskål, men skall nog hitta på något som gjör att den kommer till sin rätt!

Återkommer med vart den hamnar i hemmet!



Sen ett gammalt väffel järn som säkert har gjort många våfflor på "riktig" mjölk, direkt från kossan!
Och med gott hemmakokt jordgubbssylt och grädde!
Det kan inte bli bättre!





Till sist, ett gammalt strykjärn till samlingen min på nu nio järn....

Handtaget på strykjärnet hade räckt för att jag skulle spara på det... Ja jag är lite tokig, men titta på det underbara träet, det har säkert blivit användt mång en gång av slitna, gamla händer!
Till slut....Dette antika foto av mitt "guld"...

Hejdå så länge blogg vänner! Tack för alla komentarer, det gjör det ju ennu roligare att blogga!

9 kommentarer:

  1. hei på deg..
    så herlige ting du reddet fra søpla.
    flott gull i mine øyne.
    ønsker deg en flott helg.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Ja, det var skatter, det:)
    Så skøy å finne ting man liker, noen saker kan bare ikke kjøpes.

    Klem, Anne:)

    SvaraRadera
  3. koselige saker Irene!!
    Dette er skatter :o)

    Ha en fin helg :o)

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken tur att du hann ta hand om grejerna! Jag ser slängda saker jag skulle vilja ha jämt när jag är på sopstationen! Tänk vilket slöseri..
    Snygga väskor du har sytt också!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Vilka fynd!
    Vågen är ju så söt, tänk att ha en söt kruka med ranukler i som man ställer på....
    Åh, nu far tankarna iväg :)
    Du ÄR verkligen en sakräddare!
    Ha en bra helg!
    Kram Pella

    SvaraRadera
  6. Koselige ting du reddet der ja ;o) Det ble så fint. Heldig du ;o)
    Ønsker deg en fortsatt super helg.
    Klem fra Gro :o)

    SvaraRadera
  7. Nydelige ting du har fått tak i!
    Vekten er flott å lage en dekorasjon av... stativet som strykejernet stod på var prikken over i-en synes jeg, supertfint!

    Vi er på vinterferie, hyttetur - koser oss, men imorgen må vi hjem igjen...

    Snakkes til uken?

    Klem Lene

    SvaraRadera
  8. Så mange flotte gamle ting:) Det er flott at det blir tatt vare på. Har selv noen skatter fra en svunnen tid:)
    Koselig blogg du har,og flotte puter du har sydd!!
    Legger meg til som følger jeg:)
    Klemmer fra Norge
    Mona

    SvaraRadera
  9. Heihei, ja dette var nydeliga saker..
    Fallt pladask for vekta, sjarmerende...
    Ha ei fin helg.

    Klem fra Sissel

    SvaraRadera