lördag 1 januari 2011

Lite av vad symaskinen och jag gjorde under 2010

På denne första dag i 2011, så kommer här några bilder av vad jag och min symaskin hittade på under 2010...
Har under året som gått använt mej mycket av begagnade tyger och broderier. Köper ofta textilier utan att veta vad de kan användas till, men sen kommer jag för eller senare på att göra något...

Först ut är en kudde sydd av linnetyg med infällt Hardanger broderi.


... brödpåsar såg dagens ljus under 2010... Har nog sydd 15 st.....Gamla damask dukar, och fodrade med gamla lakan från second hand!


                             Hyasint påsar i linne tyg med spets/blonde från second hand!


                                                   Små julstrumpor...inget begagnat...


        Jag virkade under en period många sådana påser att ha lite olika saker i... Väldigt roligt!!


    Linne hjärta som hänger på säng gaveln till min mann, likadan med hans namn på min sida... :)


                Retro kuddar med gamla broderier och svart ull tyg från second hand...


                                              Hjärtan i linnetyg och gammal spets gardin...


Extra väska till dottern, om hon har mycket böcker med sig hem.. Nytt för året var också mina märkes lappar..


                  Lapptäcke till en kollega som fått barn, sydd av bland annat gamla jeans..



Till påsk blev det påsar med stryk motiv. Sydda av gamla damask dukar. 


      "Påsepåse" blev det många av, här en med lite olika tyger och ett broderi från en gammal tavla..


                   ...en likadan fast med bara damask duk och spets från second hand


            Nya lift gardiner till köket, sydda av gamla lakan... också från second hand...


                                                Kuddar till kökssoffan med strykmotiv på..


                                      Hjärtan i olika färg kombinationer, bara begagnade tyger..


                                                                    Julpåser..


                                   Virkade disktrasor, detta var skoj och väldigt användbara!


                                                        Julstrumpor för de lite finare...


   Väskor som jag har har med när jag handlar mat, för att vara miljövänlig, inga
plast påsar här nej!
Fodrade med gamla lakan, och gammalt broderi utanpå.

En blå, med både utsida, foder och broderi från second hand...


Detta var ett lite plock av vad jag sysslade med under 2010. Jag kommer också att visa för och etter bilder av möbler jag har renoverat under 2010. Det har blivit några...

Till dess...Ha en god start på det nya året!!

Kram Irene

13 kommentarer:

  1. Oj vad kreativ du varit under det gångna året...Själv har jag nöjt mig med att "bara sticka".

    Som före detta syslöjdsfröken så börjar det att klia i fingrarna att ta fram symaskinen och börja skapa när jag ser dina fina alster!

    God fortsättning på det nya året! :)

    SvaraRadera
  2. Du er et unikum, så gøy å se alle disse flotte tingene du har laget! Og noen av dem har jeg vært så utrolig heldig å få- veldig takknemlig, de gleder meg hver dag!

    Glad i deg!

    Klem Lene

    SvaraRadera
  3. Irene, du er så flittig og flink, sååå mange flotte arbeider!
    Klem fra Lise :-)

    SvaraRadera
  4. Så utrolig flink! Og ikke minst flotte ting! Jeg gleder meg så til kontoret er ferdig, da skal det syes her også!!

    Godt nyttår!!!

    SvaraRadera
  5. Ja du har vært veldig kreativ og flink! Mange nydelige ting du har laget. Ønsker deg et GODT NYTT ÅR med masse glede og inspirasjon.
    Klem fra Gro :o)

    SvaraRadera
  6. Åhåhå..vilka grejer du sytt..öööhh blir alldeles ..sugen på att pyssla nu:) får lugna mej lite .. och go fortsäätning på nya året.. kram..Pia

    SvaraRadera
  7. Åh, vad mycket fint du har gjort!!! Allt är så fint men min favorit är det blåa babytäcket...det skulle jag vilja se i verkligheten. Ha det gott/ Kram Sofie

    SvaraRadera
  8. Velkommen som følger hos meg!

    Her var det jammen mye fint!!! Liker så godt brødposene, og andre poser som du har sydd!!

    Legger meg til som følger hos deg også, og gleder meg til å følge deg inni det nye året :-)

    Klem Elin

    SvaraRadera
  9. Ser forresten at du liker å renovere gamle møbler. Dette er en av mine interresser også!! :-)

    SvaraRadera
  10. Irene! Vilken pysslerska jag hittat! Allt detta du skapat under 2010 är helt fantastiskt! Ska genast kika in lite mer...
    Eija

    SvaraRadera
  11. Så mye fint du har laget, du har rukket utrolig mye på et år, gleder meg til å se møblene du har renovert også.
    Godt nyttår forresten :)

    SvaraRadera
  12. Fantastikt fina saker som du gjort! Så roligt att du använder secondhand-saker också. Att dekorera med spetsar är ju jättefint :) Det är riktig återanvändning det.Kan det vara hos dig som jag sett ett vitmålat bokstöd i höst,tro? Minns inte hos vilken bloggare jag sett det. Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. hejsan!
    jag heter amanda och är "lillablankas" dotter om du vet vem hon är! :)
    och jag tycker att du har en jättefin blogg!!
    kram amanda ♥

    SvaraRadera