söndag 8 augusti 2010

Gamla strykjärn

Har tidigare gjort ett inlegg om mina gamla strykjärn HER, men fick lust att visa att jag nu har flyttat de upp på det gamla ekskåpet i köket.
Ser stadig nya järn, men får heida mej...kan inte ha fööör många!


Uppe på skåpet ligger också en gammal koffert med några böcker på och en uggla på. Ugglan har alltid stått i bokhyllan i mitt barndomshem, så den har jag ett speciellt förhåll till.
Kofferten funderar jag på att måla vit, och skriva in några visdomsord !
Återkommer till det om det blir gjort! Har sett flera med vitmålade koffertar, och tycker det ser trevligt ut!

Det var allt från mig i dag!
Ha en skön dag alla blogg vänner!

4 kommentarer:

  1. Hei Irene!!

    Jeg skrev litt for langt ned på siden for litt siden. Du er så flink og holder på.
    Veldig fint synes jeg. Om det er lurt å male
    kufferten eller ikke er jeg ikke sikker på.

    Ha en flott dag.

    Klem Irene

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig samling strykjärn, men nu får du snart inte plats med fler. Har själv också några stycken, brukar tänka på hur slitsamt det var för kvinnorna för att stryka..tunga och varma..
    Här hittar man en massa fint på din sida och butik..
    Ha en skön söndag
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. For en herlig smaling av gamle strykejern.. er veldig glad i de selv jeg...

    klemmer =)

    SvaraRadera
  4. Heisan ;o)
    Så fine og mange strykejern du har! Moro å samle på ting. Har du lyst til å bli med på min utlodning?? Har en gående nå. Bli med da vel!! Ønsker deg en fortsatt flott sommer min venn ;o)
    Klem fra Gro :o)

    SvaraRadera