fredag 19 februari 2010

Biblar

Här i huset har vi många gamla, och många nya Biblar!
Det har sin förklaring i att vi läser de!
Gamla Biblar kan ligga framme,för det är en mycket fin inredningsdetalj tycker jag!

I mitt köksfönster har jag några stående. En av böckerna är en gammal andaktsbok, provade läsa i den en dag, men det var inte så lett.....Svår skrift, och många gamla svåra ord....Så den får stå där bara för att den är snygg!

På bordet brevid fönstret står denna gamla kupan nu med biblar i , det är ju så roligt att byta inneholl i den! Jag tror att nästan allt skulle passa i en gammal kupa om det bara är smått nog!

..och i en gammal servettholler i nysilver har jag satt en psalmbok...återvinning...igen...
Ha en god fredagsnatt och en förträffelig lördag vänner!
Tack för fina komentarer, det gleder mej!

5 kommentarer:

  1. Nydelige bilder og skjønne Bibler!

    God helg!

    Klem Lene

    SvaraRadera
  2. hei.
    ååå jeg elsker gamle bibler å salmebøker...
    nydelig dine bibler er.
    god natt til deg.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Så flott med disse gamle biblene!!!
    Det er jo så dekorativt også! Leter etter gamle bøker når jeg er på loppis.....men ikke lett å finne slikt!!

    Ha en fin lørdag :o)

    SvaraRadera
  4. Hej. vackra biblar du visar..har ingen själv som dekorationoch läser inte heller tyvärr..men fina att se på de är de och tror säkert att jag snart kommer att ha nån till lyst..ha en fin lördag...och gissa onm jag mixtrar med photoscape är så roligt..
    kram Pia

    SvaraRadera
  5. Hallå!
    Vad glad jag blev att se att du länkar till min sida=) Då hittade jag ju till din!! Jag gillar också biblar...både att läsa och se på =D
    Jättemysig blogg du har!! Ska genast länka till dig!!

    Kraaam Nettan

    SvaraRadera