måndag 7 maj 2012

Nygammalt täcke

Nytt täcke till kyliga sommarkvällar...
Har lääänge haft lyst att sy något, men vad?? I går tog jag bara fram symaskinen och började sy...
En gammal tunika som har varit mycket omtyckt, fick "sätta livet till" för att den hade gjort sitt som klädesplagg !
Tillsammans med gamla lakan och några virkade spetsar blev det ett täcke!
Jag hade ingen aning om vad det skulle bli när jag började...ofta är det så...Lusten att sy är större en behovet av något!
Vips så blev det ett täcke! Nu skall jag köpa ett tunt vadderad täcke att ha i, och så är det bara att mysa i uterummet mååånga kvällar i sommar! 







Det var vad symaskinen gjorde i går, nu skall jag ut och använda slipmaskinen... Har fyndat sååå många fina gamla möbler som skall bli vita!
Ha en fin dag!
Kram Irene

2 kommentarer:

  1. Så fint! Roligt när man kan återvinna gammalt:) ha det gott.kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är, det blev så fint.

    SvaraRadera