måndag 13 februari 2012

Med ett stelt finger...

...sitter jag här!
I går lärde jag mig något nytt!
Jag hade för några dagar sedan skruvat en skruv rakt in i pekfingret...(Ja, av misstag självklart...) Tänkte inte så mycket mera på det en att det gjorde ont, men så började det svullna upp!
Pekfingret blev dubbelt så stort som det andra pekfingret!! Då gick jag till akuten och de tog det allvarligt!
Jag skämdes lite för att gå dit, för det var ju bara ett finger....men jag fick antibiotika och om inte det hade blivit bättre innan tisdag så skulle jag kontakta läkare direkt!! Oj oj!
Och till jobbet på förskolan fick jag inte gå, för detta var mycket smittsamma magsjuka bakterier.....VA?? Magsjuka bakterier i fingret....Ja, nu hade jag lärt mig något nytt! Men det kanske ni visste redan...??



Så här sitter jag och väntar på att fingret skall bli bra!
Ha en fin dag vänner!
Kram Irene

4 kommentarer:

  1. Men OJ !! Har jag aldrig hört talas om...men man ska vara väldigt försiktig med små sår vet jag.Hoppas det går över snabbt! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Moralen må være: Hvis du ikke skal få magsjuke (diare) bruk en skrutrekker :)
    Mye rart som skjer i vår lille verden... flink jente som gikk til doktoren. Derfor må du kose deg i ditt flotte hjem og bli bra lille venn. Stor kos fra tante >3

    SvaraRadera
  3. OBS..Glemte å skrive hvem tante:) Surrehue fra Ørje....;)

    SvaraRadera
  4. Hej på dig!
    Ja, man lär så länge man lever....
    Visste inte heller att man kunde få
    magsjukebakterier i ett sår!
    Då får du ta det lungt och krya på dig!
    Kram Sofia

    SvaraRadera