torsdag 3 februari 2011

Sämlor / Fastelavnsboller

I kväll lyxade vi till  det, med med semlor / fastelavnsboller.
Det är ju lite olika traditioner Sverige og Norge när det gäller denna bulle.

Här i Sverige äter vi semlor från nyår, fram till fettisdag, som i år er den 8 Mars.

Etter vad jag vet så spiser vel vi nordmenn bare fastelavnboller på fastelavnssöndagen eller!?

Ikke så viktigt med när och hur, det viktigaste är att det smakar gott! Och det gjorde det i dag!  Hembakat, med mandelmassa och grädde!





Har allt för mycket att göra om dagen så bloggandet kommer i andra hand, men jätte trevligt att du leser min blogg, och tack alla som skriver gulliga komentarer! Det blir jag så glad av!

Ha en fin dag i morgon!

5 kommentarer:

  1. Väldigt vad ni gottar er!! Igår bullar o idag semlor:) Men vad gott det ser ut!!! Och är vet jag för allt du gör är gott! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser deilig ut....vi spiser bare på fastelavenssøndag, ja. Tror heller ikke det er vanlig med marsipan i bollene her i Norge, men vi har klart å snappe med oss denne gode vanen, så jeg serverer med marsipan, krem og bringebærsyltetøy inni, nammmm.
    Iår falller Valentinsdag, fastlavenssøndag og morsdag på samme helg hvis jeg ikke har misforstått!

    Glad i deg!

    Klem Lene

    SvaraRadera
  3. Mmmm... vilka smarriga semlor du har gjort.
    Själv bakar jag nog egna semlor under helgen, så att jag slipper all kardemumma!

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Oh, du er en himla god baker, Irene :o)
    Disse ser bare helt uhyre lekre ut!!
    Men det er godt vi ikke har så mye av det der her i Norge - tenk hvordan jeg ville sett ut....
    EN enda dag med disse godsakene rekker for min del, hihi.
    Klem, Anne:)

    SvaraRadera
  5. Dei bollene såg veldig gode ut, fekk rett og slett lyst te å baka boller eg nå:) Det stemmer at me her i Norge serverer fastelavensboller ein søndag i året, og i år e fastelavenssøndag den 6. mars. Eg e vant med forskjellig fyll i bollene, min mor laga nåken med vaniljekrem, nåken med mandelfyll, nåken med sviskefyll og nåken uten fyll som me hadde kremfløte på i min barndom. Eg lage nåken med vaniljekrem i og nåken som eg har kremfløyte på:) Ha ei god helg, klem fra Elise:)

    SvaraRadera