onsdag 30 december 2009

Sovrummet

Olika färger beroende på vilket ljus jag har fotat i...


Vårat sovrum har varit underprioritert ett par år, men innan jul så började jag å dra ner de gamla tapeterna från väggen...(Det är då det händer något her hemma, då min goda hälft kommer hem och säger:"Vad har du gjort???")....

Den här gången så delade vi faktisk på arbetet! Jag tapetserade hela rummet!!! Det var inte svårt, bara jätteroligt!!
Vi hade pratat om att ha en ohövlad virkes vägg/(vad heter det på norsk??) bak den nyrenoverade gamla sängen, en vägg som inte skulle vara vit... men grå! Jag gick till färghandlaren och efter några olika grå nyanser var jag nöjd!

Väggen blev jette bra! Jag är super nöjd!

På min lilla vägg brevid min sida av sängen hänger denna hylla. Hadde tenkt att ha några kroker på väggen för att ha halsband på som jag ofta använder, men så kom jag på att denna föredetta bruna 30 kroners hylla från second hand skulle bli jättebra!

I den blev det ju plats till lite annat också...




Under ser ni sängöverkastet/sengeteppet som jag har virkat/heklet. Det tok sin tid, brukte ett år tror jag. 15x15 rutor...(och hur många bli det?)


Och till sist en liten bild på tapeten, en ljus och romantisk, med lite gustavianskt känsla!


Nu tror jag faktisk att jag skall gå å lägga mej....

Tack för alla trevliga komentarer, jag blir sååå glad!
Gott nytt år förresten!

12 kommentarer:

  1. hei Irene..
    såå herlig et soverom du har,det var vakkert,
    nydelige gamle senger,å en herlig tømmervegg bak.
    skjønne ting du har der,
    ja der har du nok sovet godt i natt,
    tenk nyttårsaften idag.
    gleder meg å følge deg i 2010.
    vært et hyggelig bekjentskap.
    ønsker deg
    ET GODT NYTTÅR.
    ha det godt.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. jeg Ønsker deg et godt nytt år!!!

    Klem fra Anett:)

    SvaraRadera
  3. Hei! Og godt nytt år! For et fantastisk flott soverom! Veggen var knallfin!! Likte sengeteppet, sengen, og egentlig alt der inne, hyllen var jo kjempesøt!! Er ikke ofte jeg sier det, men her kunne jeg flyttet rett inn! Klem

    SvaraRadera
  4. hei på nyåret.
    tusen takk for hyggelige ord hos meg i dag..
    å jeg må få si at det heklet sengeteppet ditt blir are nydeligere å nydligere hver gang jeg ser på det,
    ha en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  5. ....jeg skrev at panelet på soverommet var veldig fint. Og at den grove strukturen kombinert med det sjøre og delikate, har jeg sansen for :-D
    Du har mange vakre ting...
    Godt nyttår til deg også,
    Kristin

    SvaraRadera
  6. Åhhh, så fint det er blitt på soverommet ditt!
    Fantastisk fint med en slik uhøvla vegg og fargen ser virkelig fin ut. Sengene er nydelige og sengeteppet er det vakreste av det hele, du er utrolig flink!!

    Takk for at du deler dette med oss som leser bloggen din!

    Godt nytt år, gleder meg til å lese bloggen din i 2010 også!

    Klem fra Lene

    SvaraRadera
  7. Tusen takk for kommentaren, kjempe koselig at du vil følge meg. Nå følger jeg deg også :-))
    Så mange fine gamle ting du har. Gleder meg tilå følge deg i det nye året.

    Klem fra Rigmor~~Seascape~~

    SvaraRadera
  8. Hej Irene
    Vad fint det blev i ert sovrum. Är du helt galen :O) vilket tålamod du haft som virkat det fina överkastet.
    Sköt om dig vännen
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Kul att du vill vara med i miljöuppmaningen! Jag har lagt en länk till dig hos mig. Vi kör torsdagar har jag tänkt!

    Kram Sussie

    SvaraRadera
  10. Heisan :o) Dette var koselig. Tusen takk for koselig hilsen hos meg :o) Du har utrolig mange flotte broderier etter din mamma. Det er slike ting man må ta godt vare på. Jeg har et par duker som mamma har sydd også, og min Mann broderer de nydeligste ting. Han får det også like fint på baksiden, som foran. Hvis du vil så kan du se det på bloggen min ;o) Har lagt ut noen bilder der. Også det flotte sengeteppet du har laget!! Det er nydelig! Jeg fikk et heklet sengeteppe av min kusine Sylvia, fra "hjemmebest", for mange år siden og det er jeg så glad i. Bruker det på senga hver dag :o) Det var tøft med den røffe veggen bak semga deres og tapeten var helt i stil :o)
    Du har vært flink :o) Legger meg til som følger hos deg, for her må jeg se litt mer!
    Ønsker deg en flott søndag min venn :o)
    Klem fra Gro :o)

    SvaraRadera
  11. Tack för snälla kommentar.:-)

    Så väldans fint ni har det.:-)
    Kram Stina

    SvaraRadera
  12. Hej! Såååå fint ni fått det i sovrummet! Jättesnyggt med den ohyvlade väggen mot de vita sängarna!
    Ha en trevlig kväll
    Kram /Anna

    SvaraRadera