tisdag 13 oktober 2009

Jag behöver hjälp!

Ni som läser min blogg vet att jag gillar att renovera gamla möbler, och att jag har ett speciellt hjärta för chabby chic.
Detta bordet var inte snyggt där det stod på second hand, så det var vel derför ingen hade köpt det....Men hemma i mitt garage går det å göra litt av varje...
MEN! Jag är så osäker på om jag skall måla den lilla lådan ochså. Hade helt klart tenkt att måla hela vit, men när jag skulle prova att setta inn lådan efter att bordet var klart, så blev jag så osäker!
Kan ni ge mej lite smakråd? Det hade varit så roligt om ni berättade vad ni tyckte och varför!

Tack för all hjälp, och jag återkommer när det är bestämt hur den skall vara!

Kram

7 kommentarer:

  1. Hej!Vad fint bord!!!Otroligt vackert!!!!Jag tycker nog att du ska mala ladan ocksa.

    (fragan du stallde i din kommentar....jag faster magneten med ATTACK lim...som jag kopt pa affaren........

    ha en harlig dag!!!!

    kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hej Irene
    Tack för gullig kommentar.
    Jag tycker absolut du ska måla lådan men kanske i en ljusgrå nyans om du inte vill ha bordet helt vitt.
    Spännande att se vad du gör
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ja, jeg synes også du burde male den tror jeg. Hvis du skal ha den selv kan du jo forsøke en liten gråbrekk i fargen, men hvis den skal selges videre er det nok best med hvitt tror jeg ;-)
    Fine bilder!
    Snakkes...

    Klem Lenemora

    SvaraRadera
  4. Jammen har du øye for skatter. Bordet er nydelig, og jeg vet ikke hva som er best, det blir sikkert flott om du maler det, men jammen er det fint slik som det er nå også.

    SvaraRadera
  5. hei,ble sendt hit via lenemora sitt innlegg,å det le et koselig besøk.jeg hadde malt skuffen å,kanskje i en lys grå tone ja,en anelse..nydelig bord da.hit kommer jeg gjerne igjen.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  6. Hei

    Hva med isblå skuff og topp;-))

    SvaraRadera
  7. Tänk vad mycket dolda skatter som kan gömma sig och som i rätta händer blir något vackert. Vilket bord och stolar. Har själv kommit över en sådan stol som ska sättas under penseln, och nu får jag se hur fint det kan bli. Beträffande bordet kan du ju se om du hittar någon fin tapetbit med något vackert mönster. som du kan klä lådfronten med. Det kan man ju byta ut efter säsong och humör.
    Kram Pella

    SvaraRadera