söndag 3 november 2013

Nu är förberedelserna i gång

Ja nu börjar iallafall jag så smått med lite julpyssel. 
Tiden nu fram till jul är nog min favorittid, men tänk att man är så trött på jul i januari så man inte tror att lusten skall komma tillbaka.... men så gör den det som tur är!!
Något jag gör varje år är strutar, förra året gjorde jag av gammalt notpapper och bakplåtspapper, men i år så har jag köpt brunt vaxat papper från Granit. Perfekt att ha som "gå bort present" och/eller att ha ett liggande på ett fat med något annat som ett stilleben.


Sen har jag sytt ett x antal påsar till stor och liten genom åren. Alltid roligt att använda i stället för papper om man skall ge bort en julklapp. Annars använder jag påsarna till att förvara julpynt i eller bara som stående i ett hörn under julen. Bara fantasin sätter gränser för dessa påsar!


Nu ser jag sååå fram emot att få dela med mig av idéer, bak och inredning fram tills jul!
Lägg gärna igen ett livstecken så jag kan hitta tillbaka till dig, du som tittar inom mig!

Kram Irene

2 kommentarer:

  1. Hey Iren,

    Nice to hear something from you, i love your cones and the lovely bags.
    It is good to get inspired from each other.
    I wish you a great November.

    Kram, Eefie

    SvaraRadera
  2. Så inspirerende! Tar med meg disse ideene inn i juleforberedelsene mine :-)
    *Hilde*

    SvaraRadera