torsdag 7 november 2013

Jul i tallrikshyllan

En början i iallafall...
Det är inte så lett att hitta rött porslin! Jag vet ju att det finns nytt rött porslin, men jag som handlar enbart på secondhand så är det inte alltid lika lätt! Men i lördags hittade jag detta på två olika second hand affärer. Jag förstår inte hur jag hade klart mig i Norge om jag bott kvar där....Det är ju inte alls lika vanligt att handla second hand som här i Sverige. Nästan varenda litet ställe här i Sverige har en fresh secondhand, och då menar jag riktig fresh!!


Jag får fortsätta att fylla min tallrikshylla med rött porslin och andra röda inredningsdetaljer, för i Irenes hus är julen alltid en blandning av vitt och rött!
/Irene

2 kommentarer:

  1. Ja jeg er skikkelig misunnelig på all second hand i Sverige. Må alltid stoppe på endel av de når jeg kjører i Sverige :-) Det ble lekkert ... men er det ikke litt tidlig med rødt nå ??? hmm. Ha en fin november dag! Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej i november er ikke rödt en julefarge... den er bare vanlig röd...Förste december blir den juleröd...!
      Kram Irene

      Radera